Monday, November 8, 2010

Cinta..

Setiap insan yg hidup didunia ini mahu kan pasangan hidup.Tp adakah kita betul2x sedia menerima kehadiran seseorang dan mencintainya???

Cinta tak pernah menjanjikan apa-apa.Ia berlaku dengan indah sekali dan mungkin berakhir dengan perit sekali.Cinta x semestinya menjamin kebahgiaan atau keindahan.Cinta juga adalah pemusnah dan boleh mmbawa pada kekecewaan yang panjang.Cinta tidak semestinya diucapkan dengan kata2x indah dan janji-janji manis.Apalah guna wujudnya kesetiaan kalu smua itu tidak ikhlas dari hati.
Cinta itu adalah satu siksaan kalu tiada kepastian.Jiwa pasti gelisah tanpa ada kepastian, gelisah adakah cinta yang dihulur itu dibalas atau hanya bertepuk sebelah tangan. Apa pun keputusan, terima dengan tabah kerana tidak semua impian akan menjadi kenyataan.
Andainya kita menyinta, jangan terlalu taksub dengan Cinta kerana ia ibarat bunga dan bunga akan layu bila tibanya musim luruh.Biarlah cinta itu seperti sungai yang sentiasa mengalir selamanya.

Jangan pernah membicarakan perasaan yang tdak penah ada.Jangan penah menyentuh hidupnya jika ia menhancurkan hati.Jangan membiarkan org lain untuk jatuh cinta,kalu tidak mahu menangkap cintanya. Dan jangan lah menatap matanya,jika smua yang anda lakukan hanya berbohong belaka.
Cinta tak semestinya berakhir dengan perkahwinan.Perkahwinan tanpa cinta tidak semestinya gagal.Cinta kepada Allah adalah hakiki.Keyakinan serta kejujuran dan keredhaan Allah adalah segala-galanya.

7 comments:

  1. salam,thkz....kamo mmber fb sy ke?

    ReplyDelete
  2. kdg2 tringin nk bcinta slpas kawen tp takut tslah pilih , tslah tfsir, tslah kptsan sbb xknl dgn agk lama kn.. haiz...

    ReplyDelete
  3. yup betul..sbb 2 kita akan berkawan dlu bkn? :) cinta x smstinya sblum perkahwinan..tetapi setiap pertemuan akn bermula dgn persahabatan..:)

    ReplyDelete
  4. cinta itu menyakitkan.. but yet, everyone need and hunger for it..

    loving someone is hurt
    missing someone is hurt
    leaving someone is hurt
    been dumped by someone is hurt even more

    ReplyDelete
  5. cinta???? daa lama tak dengar perkataan tue since bulan lepas... tapi cinta manusia yg paling sejati cinta kepada family n friends...
    i do have a lot troubles with love... so i choose not to step in anymore....

    ReplyDelete