Monday, June 6, 2011

Baksis Perdana 2011

Salam semua,hurm..terlalu lama meninggalkan dunia blogging...almaklumlah, dengan examnye dengan kursus dan macam2x r.Hari ni baru dpt blik ke kg halaman setelah 6 bln di UUM.So disebabkan kerajaan kata pelajar universiti diberi cuti selama 3 bulan (lama sgt ) hehe, terdetik hati ni nk join program yg dianjurkan oleh dewan Penginapan Pelajar Sme Bank (besar punye).



Penyerahan anak angkat


Program ni pada mulanya pergi dgn hatiyg tak terbuka, sebab tujuan utama nak kumpul sira..hahaha..kalu xde sira kena pindah dpp lain...so pergi la bersama beberapa rakan rapat utk tujuan yg sama. Pada permulaannya kami agak risau,kekok,mcm2x r..sbb program ni kena duduk dengan keluarga angkat.Mcm2x di benak fikiran, mcm mn la keluarga 2...boleh trima kita ke x..

Tapi orang kata xpa la..ni la masa nk cari pengalaman di tmpat orang...so tmpat yang kami tuju bersama-sama peserta lain ialah Besut Terengganu..dan kampung yang diduduki ialah Kampung Gaung dan Kampung Lubuk Kawah. Bukan la ulu seperti yang difikirkan.Tempatnya indah sgt...


Bersama keluarga angkat di Lah Hot Spring


Penduduk di kampung ni semuanya baik2x belaka, peramah dan mesra.Program ni byk memberi sy pengalaman hidup susah....dan belajar utk mghargai hidup. Walaupun hidup serba sederhana tp ttp bahagia.Hehehe! Now sy dh ada adek angkat 7 org perempuan n 3 org lelaki.
Mak angkat slalu masak masakan yang sedap2x belako.Thkz kat abah angkt bwk bersiar-siar di Terengganu.



Kawan2x yang lain pun bgitu jgk,bhgia bersama keluarga masing...smpai time nk balik pon siap menangis lagi,begitu akrab hbgn yg baru terjalin...kenangan program Baksis Perdana 2011 akan
ttp diingati..di harapkan kwn2x lain juga dpt join program ni...utk menghilangkn tension di lps peperiksaan. Harapmak dan abah angkt di Besut sihat belaka...adek2x! blaja rajin2x naaaa...Salam peace!

Kenangan..

Kenduri bersama orang kampung



Malam kebudayaan







hehe...perform sperti biasa :)


6 comments: