Friday, July 8, 2011

Politik oh Politik, Apa kata anda??

Assalamualaikum kepada rakan-rakan blogger, hurm hari ni nak cerita sedikit la tentang perhimpunan haram esk, tak kira la dari Bersih,Patriot ataupun Perkasa.Mari bersama-sama aku duduk dirumah membersihkan rumah,berehat bersama keluarga atau melakukan riadah yang berfaedah.

Bukan tak boleh melantangkan suara tapi biarlah pada saluran yang betul.Ni bukan la nk menuduh sapa2x x kira la pihak pembangkang ke,kerajaan ke...kalu nk kata smua x boleh pakai ada je yang yg menjalankan tanggungjawab masing-masing tak kira la dari pembangkang ataupun kerajaan dan sebaliknya pon ada.

Kalau yang pergi tu semua ok takpe la juga,ini rasanya ntah2x ada juga yang makan rasuah ke ? Bkn nk tuduh tp itu lah yang nampak..Politik negara kita sama je bagi kedua-dua belah pihak.Aku kesian dengan rakan aku, gara-gara perhimpunan esk,Beliau rugi rm2000 disebabkan client xmau dtg.Hurm tgk? Bkankah dh menyusahkan rakyat.

Tapi bagi pandangan aku la, aku sebenarnya kurang bersetuju menggunakan sistem demokrasi kerana ini adalah dari barat!. Kalau lah boleh kembalikan sistem Khalifah alangkah baiknya..Pasti tidak akan ada lagi perbalahan,lagi2x Melayu betul???

Sampai disini sahaja la....sape yg pergi esk tu..takpelah pergi la...kita tgk apa yang akan terjadi.adakah perubahan yang berlaku atau sebaliknya. Apa-apa pun kita sebagai rakyat Malaysia haruslah menjaga keamanan.. Peace

Salam...

p/s : Jika kita ilmu penuh di dada gunakan sebaik mungkin, kerana generasi muda akan mengingati apa yang kita lakukan sekarang.

Follow me jika artikel ini, membawa kepada kearah kebaikan. Thankz you!

2 comments:

  1. politik ... aku tak berminat langsung.. hahha.
    p should ambik tao apa yg berlaku dalam Malaysia...
    selamat tak isi INTAFF @ sains politik.. huhuhuhu

    ReplyDelete